کد خبر : 1158 ۲۷ تیر ۱۳۹۶ ساعت [ ۱۱:۳۷ ]
Print This Post Print This Post ذخیره فایل ارسال به دوستان

تشریک مساعی کنترل نرخ حمل بار در استان‌های همدان و کردستان

در مورد اخبار جاده ای کشور خبری داریم از وزارت راه و شهرسازی با عنوان “تشریک مساعی کنترل نرخ حمل بار در استان‌های همدان و کردستان” که پیشتر بدان میپردازیم. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، مصطفی پناهنده معاون حمل‌ونقل این اداره کل […]

در مورد اخبار جاده ای کشور خبری داریم از وزارت راه و شهرسازی با عنوان “تشریک مساعی کنترل نرخ حمل بار در استان‌های همدان و کردستان” که پیشتر بدان میپردازیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، مصطفی پناهنده معاون حمل‌ونقل این اداره کل گفت: هدف نهایی از این نشست همسان‌سازی نرخ‌ها در بخش کالا و در استان‌های هم‌جوار در غرب کشور و الزام شرکت‌های حمل‌ونقل کالا به صدور بارنامه با نرخ مشابه است.

وی ضمن اشاره به اهمیت کنترل بارنامه‌ها، به یکسان‌سازی نرخ‌ها در بخش حمل کالا تأکید کرد و گفت: نرخ‌ها باید در جهت حمایت از شرکت‌های حمل بار و رانندگان کنترل و تعدیل شوند.

پناهنده با اشاره به اینکه هیچ باری بدون بارنامه نباید حمل شود، افزود: این کار موجب افزایش تعداد بارنامه‌های صادره و در نتیجه افزایش کارکرد راننده و موجب افزایش سوخت اختصاصی بر اساس طرح پیمایش خواهد شد.

وی نظارت بر نرخ حمل کالا را بر اساس مستندات واقعی ثبت شده ضروری خواند و افزود: چنانچه راننده طی مسیری کالا را بدون بارنامه حمل کرده باشد مرتکب تخلف شده و این تخلف موجب طرح در کمیسیون تخلفات خواهد بود.

معاون حمل‌ونقل این اداره کل تصریح کرد: شناسایی رانندگان متخلف از طریق گشت‌های نامحسوس، دوربین‌های کنترل جاده‌ای و سیستم‌های هوشمند اعمال و با نظارت‌های دقیق همپوشانی لازم صورت خواهد گرفت.

پناهنده با توجه به نظرات شرکت‌کنندگان در جلسه و تأکید مدیران انجمن صنفی کالا در دو استان، اظهار کرد: باید تدبیری اتخاذ شود تا نرخ حمل با توجه به نوع بار، مسیر و نوع ناوگان حمل بار تعیین شوند تا در حق هیچ شرکت و یا راننده‌ای اجحافی صورت نگیرد.

وی در راستای تخلفات انجام شده توسط برخی از رانندگان یا شرکت‌ها گفت: رسیدگی به بارنامه‌های دارای مغایرت در کمیسیون ماده ۱۲ در حال پیگیری است و نظارت دقیق در این امر به خوبی صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: با عنایت به اهداف بلندمدت برای کنترل و دقت در امر جابه‌جایی کالا و استفاده از تکنولوژی در نظر است در آینده نزدیک دستگاه‌های WIM(توزین در حال حرکت) در سطح جاده‌ها افزایش یابد.

معاون حمل‌ونقل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان به تلاش برای حذف قانونی دلالان از سیستم حمل بار اشاره کرد و افزود: باید تدابیری اتخاذ گردد که راننده و صاحب کالا خود به دریافت بارنامه تمایل داشته و حمل بار بدون واسطه و در جهت ارزش‌گذاری به قوانین جاری صورت گیرد.

امیدواریم خبر “تشریک مساعی کنترل نرخ حمل بار در استان‌های همدان و کردستان” مورد استفاده شما قرار گرفته باشد.

منبع

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها